آتشبس میان ایران و آمریکا در حالی وارد روز هفتاد و هفتم شده که روز گذشته هیات مذاکره کننده پس از گفتوگو با طرف آمریکایی از سوئیس به تهران بازگشت، اما قالیباف و عراقچی، ساعاتی پیش به مسقط رفتند؛ عمان به همراه ایران تنها کشورهای ساحلی تنگه هرمز به شمار میروند.آتشبس میان ایران و آمریکا در حالی وارد روز هفتاد و هفتم شده که روز گذشته هیات مذاکره کننده پس از گفتوگو با طرف آمریکایی از سوئیس به تهران بازگشت، اما قالیباف و عراقچی، ساعاتی پیش به مسقط رفتند؛ عمان به همراه ایران تنها کشورهای ساحلی تنگه هرمز به شمار میروند.

![قالیباف: دیدم در برنامه [صداوسیما] اعلام شد که کاش فرودگاه مهرآباد را میبستند تا تیم مذاکرهکننده به سوئیس نرود؛ اگر نمیرفتیم، هر لحظه خون بیشتری در لبنان ریخته میشد/ همزمان با امضای تفاهمنامه، محاصره رفع شد؛ اگر میخواستیم با روش نظامی این کار را انجام دهیم، طبیعتاً جنگ بود و آسیب بهدنبال داشت/ توافق کردیم یک خط تلفنی برقرار شود تا در دوره ۳۰ روزه، با سرعت بیشتری مشکلات را حل کنیم](https://faratarin.com/wp-content/uploads/2026/06/8624323dZTp3ZWJwfGY6MjE3MTA4Mi5qcGd8ZnVpOjIxNTg3OTR8bDpmYXx2OjE-oSb32Z-750x375.webp)
















