خبر

استقبال وزیران خارجه عرب از تفاهم‌نامه امریکا و ایران

میدل ایست نیوز: شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست خود در امان از دستیابی امریکا و ایران به تفاهم‌نامه برای پایان دادن به جنگ و حل اختلافات فیمابین استقبال کرد.

کانال وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در نشست‌های شورای اتحادیه عرب که در سطح وزیران امور خارجه در امان پایتخت اردن برگزار شد، شرکت کرد.

در این نشست‌ها، شماری از مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام مشترک و نیز راه‌های تقویت هماهنگی و همکاری کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های کنونی و حمایت از امنیت و ثبات منطقه بررسی شد.

شورای اتحادیه عرب در این نشست با انتصاب آقای نبیل فهمی به عنوان دبیرکل جدید اتحادیه عرب برای یک دوره پنج‌ساله، از اول ژوئیه 2026، موافقت کرد. شورا ضمن آرزوی موفقیت برای وی در عمل به مسئولیت‌هایش، درباره تجربه دیپلماتیک و توانایی او برای توسعه همکاری‌های مشترک عربی و تقویت نقش اتحادیه عرب در مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز اطمینان کرد.

همچنین شورای اتحادیه عرب از احمد ابوالغیط دبیرکل پیشین به پاس تلاش‌ها و خدماتش در دوران تصدی مسئولیت دبیرکلی اتحادیه عرب قدردانی و تشکر کرد.

شورای اتحادیه عرب همچنین از یادداشت تفاهم امضا شده بین امریکا و ایران استقبال و بر اهمیت بهره‌گیری از نتایج آن برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای، پیشبرد روند پایان دادن به درگیری‌ها و تقویت امنیت، صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد.

این شورا همچنین از کشورهایی که در حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به این یادداشت تفاهم نقش داشته‌اند، از جمله عربستان سعودی، قطر، مصر، ترکیه و پاکستان، قدردانی کرد.

 

نوشته استقبال وزیران خارجه عرب از تفاهم‌نامه امریکا و ایران اولین بار در میدل ایست نیوز. پدیدار شد.

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts