سید عباس عراقچی گفت: در خصوص تنگه هرمز تأکید کردم که بر اساس تفاهمات انجامشده، مدیریت و بازگشایی کامل تردد دریایی در این آبراه، پس از رفع موانع موجود، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و روند اجرای این ترتیبات در حال انجام است. مسئولیت اجرای این سازوکار صرفاً بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کشور یا نهاد دیگری در این زمینه مسئولیتی ندارد.سید عباس عراقچی گفت: در خصوص تنگه هرمز تأکید کردم که بر اساس تفاهمات انجامشده، مدیریت و بازگشایی کامل تردد دریایی در این آبراه، پس از رفع موانع موجود، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و روند اجرای این ترتیبات در حال انجام است. مسئولیت اجرای این سازوکار صرفاً بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کشور یا نهاد دیگری در این زمینه مسئولیتی ندارد.
















![جزئیات نشست خبری وزرای خارجه ایران و عراق/ فواد حسین: به دلیل بسته شدن تنگه هرمز، دچار وضعیت سختی برای صادرات نفت شدیم/ در گذشته نقش مهمی در میانجیگری بین ایران و آمریکا ایفا کردیم/ میتوان سازوکاری را برای تامین امنیت منطقه اتخاذ کرد؛ یکی از پیشنهادات ما برگزاری نشست ۸ کشور حاشیه خلیج فارس با حضور ایران در عراق بوده/ عراقچی: مصمم هستیم که روابط خود را با [دولت جدید] عراق ادامه دهیم](https://faratarin.com/wp-content/uploads/2026/06/6975136cZTp3ZWJwfGY6MjE3MTk1OS5qcGd8ZnVpOjIxNTk2ODB8bDpmYXx2OjE-ZXvtY7-120x86.webp)

