میدل ایست نیوز: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس ایران در گفتوگوی تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان بیان کرد: پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و امریکا است.
به گزارش صداوسیمای ایران، قالیباف افزود: هدف ما خاتمه جنگ در لبنان، بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و رفع اشغالگری و خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین لبنان است و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.
وی ادامه داد: در گفتوگوهای سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکره کننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، امریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند.
از طرفی دیگر نبیه بری، رئیس مجلس لبنان با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران و هیئت مذاکره کننده ایران گفت: آنچه شما در سوئیس پیگیری کردید در جهت منافع مردم لبنان است اما دشمن صهیونیستی تلاش میکند موضوع اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب تفاهم اسلامآباد را از طریق دیگری دور بزند.
وی افزود: تفاهم واشنگتن بین لبنان و رژیم صهیونیستی یک توطئه و فتنه است و امام علی(ع) می فرمایند فتنه بدتر از قتل است.
قالیباف و نبیه بری در این گفتوگوی تلفنی بر برگزاری سریعتر نشست واحد کنترل منازعه برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.
نوشته نبیه بری: اسرائیل در تلاش است موضوع اعاده حاکمیت لبنان در چارچوب تفاهم اسلامآباد را دور بزند اولین بار در میدل ایست نیوز. پدیدار شد.
